§ 1. Üldsätted
§ 1.1. Õppekava koostamise alused
(1) Tallinna Mustamäe Gümnaasiumi (järgnevas tekstis kasutatud lühendatud nimetust
Mustamäe Gümnaasium või lühendit MG) õppekava on Mustamäe Gümnaasiumi õppe- ja
kasvatustegevuse alusdokument.
(2) Mustamäe Gümnaasiumi õppekava koostamisel on lähtutud 1) Põhikooli riiklikust
õppekavast (Vabariigi Valitsuse 6. jaanuari 2011. a määrus nr 2), Gümnaasiumi riiklikust
õppekavast (Vabariigi Valitsuse 6. jaanuari 2011. a määrus nr 2), 3) Põhikooli- ja
Gümnaasiumiseadusest (RT I 2010, 41, 240, jõustumine 01.09.2010), arvestades piirkonna
vajadusi, kooli töötajate, vanemate ja õpilaste ettepanekuid ning toetudes Eesti
haridusvaldkonna arengukavale (2021 – 2035).
(3) Mustamäe Gümnaasiumi õppekava on kooskõlas Eesti Vabariigi ja Tallinna
haridusseadusandlusega ning MG arengukavaga.
(4) Kooli õppekava koostamise ja arendamise demokraatliku korralduse eest vastutab kooli
direktor.
(5) Kooli õppekava kehtestab direktor. Muudatused kooli õppekavas esitatakse enne
kehtestamist arvamuse avaldamiseks kooli hoolekogule, õpilasesindusele ja õppenõukogule.
(6) Mustamäe Gümnaasiumi õpetajad kavandavad õppetööd lähtuvalt Tallinna Mustamäe
Gümnaasiumi õppekavast.
§ 1.2. Õppekava ülesehitus
(1) Mustamäe Gümnaasiumi õppekava koosneb üldosast ja ainekavadest.
(2) Üldosas esitatakse:
1) kooli väärtused ja eripära, kooli õppe- ja kasvatuseesmärgid, valdkonnasisesed ja -ülesed
lõiminguvõimalused, üldpädevuste kujundamise ja õppekava läbivate teemade käsitlemise
põhimõtte;
2) õppekorraldus – tunnijaotusplaan õppeaineti ja klassiti, valikõppeainete ja võõrkeelte valik,
riiklikus õppekavas sätestatud õppeainete nimetustes või õppemahtudes tehtud erisused ja
erisuste tegemise põhjendused;
3) õppekeskkonna mitmekesistamiseks kavandatud tegevused, sh õppekava rakendamist
toetavad tegevused, õppekäigud ja muu taoline;
4) III kooliastme loovtöö temaatika valiku, juhendamise, töö koostamise ja hindamise kord
ning gümnaasiumi uurimistöö või praktilise töö koostamise kord;
5) õpilaste arengu ja õppimise toetamise ja hindamise korraldus;
6) hariduslike erivajadustega õpilaste õppekorralduse põhimõtted, tugiteenuste rakendamise
kord;
7) karjääriõppe, sh karjääriinfo ja nõustamise korraldamine;
8) õpilaste ja lastevanemate teavitamise ja nõustamise korraldus;
9) õpetajate koostöö ja töö planeerimise põhimõtted;
10) kooli õppekava uuendamise ja täiendamise kord.
(3) Ainekavad koondatakse ainevaldkondade kaupa ning esitatakse põhikoolis klassiti,
gümnaasiumis kursuseti.
(4) Ainevaldkonna kohta esitatakse:
1) valdkonnapädevus,
2) ainevaldkonna õppeainete arvestuslik maht,
3) ainevaldkonna kirjeldus ja valdkonnasisene lõiming,
4) õppe kavandamine ja korraldamine,
5) hindamine,
6) õppekeskkond.
(5) Ainekavades esitatakse õppeaine kohta üldiselt:
1) õppeaine kirjeldus,
2) kooliastme lõpuks taotletavad teadmised, oskused ja hoiakud,
3) õpitulemused,
4) õppesisu.