§ 11. Käitumise ja hoolsuse hindamise korraldus
(1) Põhikoolis hinnatakse õpilase käitumist ja hoolsust.
(2) Käitumist ja hoolsust hindab klassijuhataja koostöös aineõpetajatega.
(3) Aineõpetaja märgib oma hinnangu õpilase käitumise ja hoolsuse hinde kohta Stuudiumi iga trimestri lõpul.
(4) Käitumise ja hoolsuse kokkuvõtva hinde paneb klassijuhataja.
(5) Käitumis- ja hoolsushinded märgitakse Stuudiumi ja klassitunnistusele, käitumishinne ka õpilasraamatusse. Põhikooli lõputunnistusele käitumise ja hoolsuse hindeid ei märgita.
§ 11.1. Käitumise hindamine
(1) Õpilase käitumise hindamise aluseks on kooli kodukorra täitmine ning üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnormide järgimine koolis ja väljaspool kooli.
(2) Käitumishindega „eeskujulik" (lühend „E“) hinnatakse õpilast, kellele üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnormide järgimine on harjumuspärane igas olukorras, kes täidab kooli kodukorra nõudeid eeskujulikult ja järjepidevalt ning kellel ei esine põhjuseta puudumisi.
(3) Käitumishindega „hea" (lühend „H“) hinnatakse õpilast, kes üldiselt järgib üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme ja täidab kooli kodukorra nõudeid. Hindega „hea" hinnatakse ka õpilast, kellel esineb üksikuid põhjuseta puudumisi.
(4) Käitumishindega „rahuldav" (lühend „R“) hinnatakse õpilast, kes üldiselt järgib üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme ning täidab kooli kodukorra nõudeid, kuid kellel on esinenud eksimusi või kellel esineb põhjuseta puudumisi.
(5) Käitumishindega „mitterahuldav" (lühend „MR“ hinnatakse õpilast, kes ei täida kooli kodukorra nõudeid, ei täida järjepidevalt õpetajate antud korraldusi või ei järgi üldtunnustatud käitumis- ja kõlblusnorme. Õpilase käitumise võib hinnata „mitterahuldavaks" ka üksiku õigusvastase teo või ebakõlbelise käitumise eest, samuti paljude põhjuseta puudumiste korral.
(6) Aineõpetaja poolt hinnatud põhikooliõpilase käitumise trimestrihinne ei ületa hinnet "hea" 1-2 põhjuseta puudumise korral, hinnet „rahuldav" 3-4 põhjuseta puudumise korral ning hinnet „mitterahuldav" enama kui 5 põhjuseta puudumise korral.
§ 11.2. Hoolsuse hindamine
(1) Hoolsuse hindamise aluseks on õpilase suhtumine õppeülesannetesse: kohusetundlikkus, töökus ja järjekindlus õppeülesannete täitmisel.
(2) Hoolsushindega „eeskujulik" (lühend „E“) hinnatakse õpilast, kes suhtub õppeülesannetesse alati kohusetundlikult, õpib kõiki õppeaineid võimetekohaselt, on õppeülesannete täitmisel töökas ja järjekindel, ilmutab omaalgatust ja viib alustatud töö lõpuni.
(3) Hoolsushindega „hea" (lühend „H“) hinnatakse õpilast, kes suhtub õppeülesannetesse kohusetundlikult, on töökas ja järjekindel õppeülesannete täitmisel, hoolikas ning õpib võimetekohaselt.
(4) Hoolsushindega „rahuldav" (lühend „R“) hinnatakse õpilast, kes üldiselt täidab oma õppeülesandeid, kuid ei ole piisavalt töökas ja järjekindel õppeülesannete täitmisel ega õpi oma tegelike võimete kohaselt, ei täida vahel tundides õpetajate nõudmisi või jätab vahel täitmata kodused õppeülesanded.
(5) Hoolsushindega „mitterahuldav" (lühend „MR) hinnatakse õpilast, kes ei õpi võimetekohaselt, suhtub õppeülesannetesse lohakalt ja vastutustundetult, ei täida tundides õpetajate nõudmisi, jätab sageli täitmata oma kodused õppeülesanded.