§ 16. Karjääriteenuste korraldus
(1) Karjääriteenuste eesmärgiks on aidata õpilastel arendada teadlikkust iseendast, omandada teadmisi töömaailmast, elukutsetest ja õppimisvõimalustest ning kujundada hoiakuid ja toimetulekuoskusi, mis soodustavad kaasaegsesse töömaailma sisenemist, karjääriotsuste tegemist ning eneseteostust läbi elukestva õppe.
(2) Õppe- ja kasvatustöö eesmärkide püstitamisel on aluseks võetud riikliku õppekava läbiv teema “Elukestev õpe ja karjääriplaneerimine”, mille raames käsitletakse teemat integreeritult kõikides kooliastmetes. Selle läbi taotletakse õpilase kujunemist isiksuseks, kes on valmis õppima kogu elu, täitma erinevaid rolle muutuvas õpi-, elu- ja töökeskkonnas ning kujundama oma elu teadlike otsuste kaudu, sealhulgas tegema sobivaid haridus- ja tööalaseid valikuid.
(3) Karjääriteenused hõlmavad: karjääriõpet; karjääriinfot ja karjäärinõustamist.
(4) Koolis korraldatakse eelkõige karjääriõpet gümnaasiumiastmes valikkursusena ja karjääriinfo vahendamist. Koostöö Tallinna ja Harjumaa Karjäärikeskuse karjääriinfospetsialistidega ning karjäärinõustajatega.
(5) Karjääriõpe jaguneb kolme põhiteema vahel:
1) enesetundmine (arenguvestlused, huviringid, võimete/huvide testimine, eneseanalüüs, karjäärinõustamine);
2) õppimisvõimaluste ja töömaailma tundmine (kohtumised erinevate ametite esindajatega, ettevõtete külastused, kohtumised vilistlastega, töövarjupäev, koolide ja ametite tutvustused, õppekäigud, infopäevad, koolide külastused, infootsing jms);
3) planeerimine ja karjääriotsuste langetamine (karjäärinõustamine, temaatilised klassijuhatajatunnid, eneseanalüüs jms ).
(6) Karjääriõppe tulemusena õpilane seostab:
1) enda isiksuseomadused ja kutsealade nõudmised;
2) hariduse ja tööturu;
3) oma karjäärivalikud ja valikutega kaasneva vastutuse;
4) õpioskused tulevaste õpingute ja tööeluga;
5) planeerib teadlikult oma tulevikku ja koostab selleks plaani.
(7) Õpilastele on karjääriteenused kättesaadavad läbi alljärgneva:
1) Läbiv teema “Elukestev õpe ja karjääri planeerimine” kõigi ainete raames;
2) Valikaine “Karjääriõpetus” gümnaasiumiastmes;
3) Klassijuhataja poolt algatatud tegevused (sh arenguvestlused);
4) Klassideülesed üritused (nt karjäärinädal);
5) Karjäärinõustamise ja –infovahendamise teenuste osutamine;
6) Koolidevahelised ja rahvusvahelised projektid.
(8) Karjääriõpet korraldavad:
1) kõik aineõpetajad ainetundides, arvestades õppekava läbiva teema "Elukestev õpe ja karjääri planeerimine" sisu ja eesmärke;
2) klassijuhatajad arenguvestlustel;
3) koolitöötajad (õpetajad, juhtkond, töörühmad) koostöös ainete-üleste, klassidevaheliste ja ülekooliliste ettevõtmiste ning projektidega (aulaloengud ja -kohtumised, õppekäigud, projektipäevad, ainenädalad, konkursid, laadapäevad jms);
4) karjäärikoordinaator koostöös karjäärikeskusega;
5) ringijuhid tunnivälises tegevuses.