Kooli väärtused ja eripära

§ 2. Kooli väärtused ja eripära

§ 2.1. Kooli sihiseade

(1) Mustamäe Gümnaasiumis toetatakse võrdsel määral õpilase vaimset, füüsilist, kõlbelist,
sotsiaalset ja emotsionaalset arengut. Luuakse tingimused õpilase võimete tasakaalustatud
arenguks ja eneseteostuseks ning teaduspõhise maailmapildi kujunemiseks.

(2) Peetakse oluliseks väärtusi, mis tulenevad Eesti Vabariigi põhiseadusest, ÜRO inimõiguste
ülddeklaratsioonist, lapse õiguste konventsioonist ning Euroopa Liidu alusdokumentides
nimetatud eetilistest põhimõtetest.

(3) Uue põlvkonna sotsialiseerimine rajaneb eesti kultuuri traditsioonide, Euroopa
ühisväärtuste ning maailma kultuuri ja teaduse põhisaavutuste omaksvõtul. Üldhariduse
omandanud inimesed suudavad ühiskonnaga integreeruda ning aitavad kaasa Eesti ühiskonna
jätkusuutlikule sotsiaalsele, kultuurilisele, majanduslikule ja ökoloogilisele arengule.

(4) Tallinna Mustamäe Gümnaasium lähtub oma tegevuses järgmistest Eesti Vabariigi
põhiseaduse, ÜRO inimõiguste ülddeklaratsiooni, lapse õiguste konventsiooni ja Euroopa Liidu
alusdokumentide põhjal nimetatud eetilistest põhimõtetest:

1) elu ja inimväärikuse austamine;

2) südametunnistuse-, usu- ja mõttevabadus;

3) lugupidamine enda ja teiste rahvaste traditsioonide ja kultuuriväärtuste vastu;

4) sallivus ja võrdõiguslikkus;

5) õigusriigi ja demokraatlike põhimõtete järgimine;

6) vägivallatus ja solidaarsus;

7) ausus, õiglus ja vastutustunne;

8) looduskeskkonna säilitamine;

9) perekonna väärtustamine.


(5) Mustamäe Gümnaasiumi põhiväärtused õppetöö korraldamisel on õppimist väärtustav
organisatsioonikultuur; õpilaste sotsiaalse, vaimse ja füüsilise heaolu toetamine; motiveeritud
ja pädevate õpetajate olemasolu; püüdlus tagada kõrget õppekvaliteeti lähtuvalt nüüdisaegse
õpikäsituse põhimõtetest; koostööoskuse arendamine; kooli füüsilise keskkonna vastavus
õppetegevuse, turvalisuse ja tervisekaitsenõuetele.

§ 2.2. Põhikooli ülesanne

(1) Põhikoolil on nii hariv kui ka kasvatav ülesanne. Põhikool aitab kaasa õpilase kasvamisele
loovaks, mitmekülgseks isiksuseks, kes suudab ennast täisväärtuslikult teostada erinevates
rollides: perekonnas, tööl ja avalikus elus ning valida oma huvide ja võimete kohast õpiteed.

(2) Mustamäe Gümnaasiumi põhikooli ülesanne on luua õpilasele eakohane, turvaline,
positiivselt mõjuv ja arendav õppekeskkond, mis toetab tema õpihuvi ja õpioskuste,
eneserefleksiooni ja kriitilise mõtlemisvõime, teadmiste ja tahteliste omaduste arengut, loovat
eneseväljendust ning sotsiaalse ja kultuurilise identiteedi kujunemist.

§ 2.3. Gümnaasiumi ülesanne

(1) Gümnaasiumil on nii hariv kui ka kasvatav ülesanne. Gümnaasiumi ülesanne on noore
ettevalmistamine toimima loova, mitmekülgse, sotsiaalselt küpse, usaldusväärse ning oma
eesmärke teadvustava ja saavutada oskava isiksusena erinevates eluvaldkondades: partnerina
isiklikus elus, kultuuri kandja ja edendajana, tööturul erinevates ametites ja rollides ning
ühiskonna ja looduskeskkonna jätkusuutlikkuse eest vastutava kodanikuna.

(2) Mustamäe Gümnaasiumis on õpetuse ja kasvatuse põhitaotlus, et õpilased leiaksid endale
huvi- ja võimetekohase tegevusvaldkonna, millega siduda oma edasine haridustee.
Gümnaasiumi ülesanne on luua tingimused, et õpilased omandaksid teadmised, oskused ja
väärtushoiakud, mis võimaldavad jätkata tõrgeteta õpiteed kõrgkoolis või kutseõppeasutuses.

§ 2.4. Kooli eripära

(1) Mustamäe Gümnaasiumi missiooniks on väärtustada õppimist ja kõrget koolikultuuri, mis
aitab noorel inimesel areneda loovaks isiksuseks, kes:

1) tunnetab ennast ja oma kohta muutuvas maailmas;

2) väärtustab kõlbelisust ja mitmekülgset haridust, teadvustab elukestva õppe vajadust;

3) suudab otsustada ja oma tegude eest vastutada.

(2) Mustamäe Gümnaasiumi tunnuslause on "Samm-sammult täiuslikkuse poole!".

(3) Mustamäe Gümnaasiumi visiooniks on kujundada oma õpilastest ühiskonda panustavad,
kriitilise mõtlemisega, lahendusi otsivad, loovad ning tolerantsed ühiskonna liikmed.

(4) Mustamäe Gümnaasiumis kasutatakse õppetöö rikastamiseks aktiivselt linnaruumi
võimalusi, sh tehakse koostööd erinevate asutustega (spordiklubid, kõrgkoolid jt). Olulisel
kohal on Tallinna linna tundma õppimine läbi giidindusõppe, muuseumitundide,
õuesõppetundide, õppekäikude jm.

(5) MG õppe korraldamisel on fookus kõrgetasemelisel keeleõppel ning loodusharidusel. Põhikooli
õppekava rõhuasetus lähtub õppesuundadest. Mustamäe Gümnaasiumi põhikooli osas on
2024/2025. õppeaastast alates 1. ja 2. klassist kolm õppesuunda:

  • inglise keele õppesuund (alates 1968/69. õppeaastast),
  • looduse ja tehnoloogia õppesuund;
  • loomemajanduse õppesuund.

(6) Enne 2023/2024. õppeaastat MG-s õpinguid alustanud põhikooliõpilased õpilased
jagunevad inglise keele süvaõppe ja tavaklassidesse. Õpilastele pakutakse lisaks riikliku
õppekava kohustuslikele õppeainetele kooli eripärast lähtuvaid valikaineid.

(7) Mustamäe Gümnaasiumi gümnaasiumiastmes on 2024/2025. õppeaastast alates kaks
õppesuunda:

  • keele ja kultuuriloo õppesuund,
  • keskkonna ja tehnoloogia õppesuund.

(8) Enne 2024/2025. õppeaastat MG-s õpinguid alustanud gümnaasiumiõpilased jagunevad
kolme õppesuuna vahel:

  • keele ja kultuuriloo õppesuund;
  • keele-reaal õppesuund;
  • keskkonna- ja loodussuund
Avaldatud 04.09.2024. Viimati muudetud 04.09.2024.