Õppetöö
| Klassijuhataja teema-aasta
2020/2021. õppeaasta on Tallinnas kuulutatud klassijuhataja teema-aastaks,
et tõsta senisest rohkem esile klassijuhataja ametit ning väärtustada tema rolli iga õppija arengu toetajana.

Aasta tegevuskava leiab: https://www.tallinn.ee/est/haridus/Klassijuhataja-teema-aasta-tegevuskava
Aprill 2021
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud aprillikuu klassijuhataja on 5.a klassi juhataja Kaisa Sakkeus.
Aprillikuu klassijuhataja valiti eKooli kaudu korraldatud arvamusküsitluse põhjal. Nii õpilased kui lapsevanemad said kirjutada ja anda soovitusi parima klassijuhataja poolt. Kaisa Sakkeus tuli meie kooli tööle 2018. aasta sügisel ja töötab Tallinna Mustamäe Gümnaasiumis matemaatikaõpetajana. Kaisa on meie kooli vilistlane ja seda enam hindame tema tööle asumist oma kodukoolis. Klassijuhatajaks on Kaisa Sakkeus teist õppeaastat.
Hindame klassijuhatajas tema pühendumist oma klassi õpilastele, mida illustreerivad õpilaste ja vanemate tähelepanekud:
- Õpetaja Kaisa õpetab matemaatikat väga hästi ja on suurepärane klassijuhataja.Ta teeb distantsõppe ajal kõiki tunde ja klassijuhatajatunde.Teda huvitavad meie klassi suhted väga ja muidu hoolib ka klassist.
- Talt võiks õppida kannatlikkust hoolivust ja palju muud. Ta on tore, hooliv, abivalmis ja väga hea õpetaja (seletab alati väga hästi ja korralikult uut teemat).
- Õpetaja Kaisa on heasüdamlik ja õpetab väga hästi. Ta on teinud iga tund distantstunni ja ta teeb meile iga teema selgeks.
- Ta on väga tore, lahke ja väga kannatlik õpetaja ja klassijuhataja.
- Väga tore ja hooliv, meie klass on küll lärmakas, aga hoolimata sellest saab ta ikkagi hakkama :)
- Märkab ja hoolib oma klassi õpilastest.
- Ta on noor õpetaja, kes on vaatamata oma värskele kogemusele klassi juhtimisega super hästi hakkama saanud. See töö, mis ta koostöös koolipsühholoogiga on teinud, et õpilaste omavahelised suhted korda saada, on olnud väga suur ja tulemuslik.
- Kolleegide seas on Kaisa Sakkeus tunnustatud kui sõbralik ja mõistev töökaaslane. Ta julgeb alati küsida nõu ja abi. Loodame väga, et meie ühine koolitee, mis sai aluguse sellest, et Kaisa oli ise õpilane, jätkub kolleegidena veel pikalt.
Mis aastal te tulite Mustamäe Gümnaasiumisse tööle?
Tulin Mustamäe Gümnaasiumisse tööle 2018. aastal.
Mis paneb teie silmad särama?
Minu silmad paneb särama eelkõige matemaatika. Lisaks need tunnid, kus saab muhedalt õppida ja õpetada - saab nalja, omandada teadmisi, tunda end omas elemendis, näha õpilaste huvi ja nende ahhaa-momente.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Kooliväliselt meeldib mulle mängida arvutimänge, käia metsas, mäesuusatada, lugeda raamatuid ja panna puslesid kokku.
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
Minu klass on kohusetundlik, rõõmsameelne ja omalaadne.
Märts 2021
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud märtsikuu klassijuhataja on G1KR klassi juhataja Harlet Arismaa.
Märstikuu klassijuhataja valiti eKooli kaudu korraldatud arvamusküsitluse põhjal. Nii õpilased kui lapsevanemad said kirjutada ja anda soovitusi parima klassijuhataja poolt. Harlet Arismaa tuli meie kooli tööle 1986. aastal ja töötab Tallinna Mustamäe Gümnaasiumis matemaatikaõpetajana. Õpetaja Harlet Arismaa on meie kooli vilistlane ja nii võib öelda, et tunneb maja läbi ja lõhki.
Kõige paremini oskavadki teda iseloomustada õpilased ise. Mõned nopped, mida õpilased ja lapsevanemad on tagasisides kirjutanud:
- Ta on uskumatult töökas. Ta on alati abivalmis. Kui sa käki kokku teed, annab ta sulle 2. võimaluse. Ta on maailma parim õpetaja.
- Hea õpetaja!
- Elurõõmus, hoolib õpilastest!
- Ta on kõige muhedam, heatahtlikum, naljakam ja targem õpetaja. Ikoon.
- Kõige armsam äratuskell. Õpetaja Arismaa ütleb meile iga tunni alguses “Tere hommikust!” ja see teeb kohe päeva alguses tuju ülejäänud päevaks heaks. Ta oskab matemaatikateemasid suurepäraselt seletada ning samal ajal meie tuju üleval hoida.
- Ta on väga tegus ja inspireeriv inimene.
- Väga töökas õpetaja, on palju teha, teeb kõik ära, hooliv ja hoolikas õpetaja ning klassjuhataja. Muhe.
- Ta on väga lahke, sõbralik ja abivalmis ning teda tõsiselt huvitab, kuidas meil koolis läheb. Teeb iga päev videotunni ja tervitab meid igal hommikul videokõnes :)
- Koolile ja ka oma ainele väga pühendunud.
- Laps on rahul õpetajaga, info vanematele tuleb operatiivselt e-mailile.
- Harlet Arismaa tooksin välja muuhulgas kui suurepärase eeskuju silmapaistvast õpetamisest distantsõppe ajal. Ta on alati olemas, et aidata õpilastel täita lünkasid, mis matemaatikas vahel tekkida võivad. Ta on pühendunud, töökas, kannatlik ja otsekohene õpetaja. Vahel tunnis matemaatika kõrval jõuab jutt tahes-tahtmata välja õpetaja kogemuslugudeni. Harlet toob tihti paralleele oma elus kogetuga ja oskab visata nalja lihtsate olukordade üle, mis õpilaste olemise koolipäeval kergemaks teevad. Nende lugudega tuleb esile ka tema heasüdamlikkus. Kui vaja, siis nagu õigele õpetajale kohane, ei karda ta õpilasega veidi sugeda või neid korrale kutsuda. Aga seda ainult eesmärgil teist aidata ja panna õpilast mõtlema õigete väärtuste kujundamisele.

Õppimise tööle tulin 1973. aastal, õpetamise tööle pärast paariaastast eemalolekut 1986. aastal
Mis paneb teie silmad särama?
Vahvad ja töökad õpilased, kes ei löö ka ajutiste raskuste ees põnnama, toredad kolleegid.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Reisida, kuigi viimasel ajal hakkab ununema, mis see on.
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
Sõbralik, töökas, abivalmis.
Veebruar 2021
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud veebruarikuu klassijuhataja on 8.A klassi juhataja Maia Masing.
Veebruarikuu klassijuhataja valiti eKooli kaudu korraldatud arvamusküsitluse põhjal. Nii õpilased kui lapsevanemad said kirjutada ja anda soovitusi parima klassijuhataja poolt. Maia Masing tuli meie kooli tööle 2003. aasta sügisel ja töötab Tallinna Mustamäe Gümnaasiumis ajaloo ja kunstiajaloo õpetajana, lisaks annab gümnaasiumisastmes erinevaid valikaineid. Hindame kõrgelt ka tema tööd kooli arendamistegevuses.
Nii aineõpetajana kui ka klassijuhatajana on Maia Masingu väga suureks tugevuseks, et ta suudab õpilasi inspireerida ja panna huvi tundma ajaloo ning oma kodulinna Tallinna vastu. Tema korraldatud õppekäigud ja ekskursioonid vanalinnas jäävad õpilastele kauaks meelde, sest lisaks tavapärasele tutvustusele näitab ta õpilastele huvitavaid kohti, mis jäävad tavaliselt paljudel märkamata. Oma klassiga on ta käinud mitmetes Eesti paikades ja kunagi ei ole nad pidanud võtma giidi, sest õpetaja Maia Masing teab ja oskab rääkida õpilastele selle koha kohta nii mõndagi. Viimati käidi koos klassiga veebruaris Arhitektuurimuuseumis, mis pakkus õpilastele hulgaliselt uusi teadmisi ja avastamisrõõmu. Ajalooliste retkede kõrvalt on jõutud käia vähemalt kord aastas ka teatris või kinos. On hinnatav, et klassijuhataja soovib arendada oma õpilaste kultuuriteadmisi.
Seda hoolt jagub ka kooli teiste klasside õpilastele – ega ilmaasjata pole õpetaja Maia Masing gümnaasiumiastme üks lemmikuid! Välja tuuakse just tema energilisust, huvi õpetatava aine vastu, sooja suhtumist õpilastesse, mida ei tohiks segamini ajada liigse leebusega – õppida tuleb ikka. Tema kunstiajalootunnid on nii huvitavad, et ka kõige kaugema kunstihuviga noormees on lõpuks vaimustuses.
Klassijuhatajana on Maia Masing konkreetene ja õiglane. Ta on alati oma klassi eest väljas, ei lase neile liiga teha, aga kui vaja, siis õpetab ka vastutama oma tegude eest. Arneguvestlustel on leidnud õpilaste ja vanematega koos igale noorele sobiliku arngutee, et toetada just seda õpilast nii, et tugevad küljed saaks edasi arendatud ja nõrgemad küljed järele aidatud. Hindame kõrgelt tema soovi jõuda iga õpilaseni.
Lisame siia ka mõned väga iseloomulikud märksõnad ja mõtted, mis tulid välja õpilaste hinnangutest:
- super huumorisoonega, oskab lohutada meid, kui hädaldame oma kodutöö kuhjade pärast. Tema tunnid ei ole kunagi igavad.
- Lahke, hubane, kiitusväärne.
- Õiglane – ütleb ikka, et kui teed, siis julge ka tunnistada. Ta ei armasta ebaõiglust ja võitleb meie eest alati.
- Õpetab kõik asjad selgeks kiiresti ja loogiliselt.
- Ta viitsib meid viia igale poole, isegi kui me ei käitua alati väga hästi, julgeb ta meiega ikka uuesti õppekäigule minna (enne loeb jälle sõnad peale).
- Ilma temata ma ei teaks Tallinnast pooli asjugi, vanalinnas tehtud õppekäigud on rikastavad.

Tööle tulin Mustamäe Gümnaasiumisse aastal 2003. Esialgu hoidusin klassijuhataja kohustusest, sest see tundus mulle hirmuäratav ja väga vastutusrikas, pelgasin, et ei saa hakkama.
Mis paneb teie silmad särama?
Silmad paneb mul koolitöös särama eelkõige minu ägedad, erilised, andekad, siirad ja otsekohesed õpilased ning kindlasti ka vilistlased.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Kooliväliselt meeldib mulle väga reisida, kõndida lugematuid kilomeetreid metsas, mere ääres, rabas, ohjeldamatult tantsida, kuulata nn kurimuusikat ja nautida paeluvat raamatut või Scandinavian/Nordic noir filme.
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
Kolmest sõnast ei piisa, aga oma klassi iseloomustaksin nii: Hea 8.A, olete nutikad, südamlikud, väga hea huumorimeelega, vahel pisut liiga tagasihoidlikud (loe: väga coolid) tegelased!
Jaanuar 2021
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud jaanuarikuu klassijuhataja on 3.D klassi juhataja Ülle Sirel.
Õpetaja Ülle Sirel paneb suurt rõhku loovusele ja võimalusele igal lapsel oma oskuste ja teadmiste piires kaasa lüüa klassi projektides – igale lapsele leidub alati just talle sobiv ülesanne, mis arvestab tema võimeid ja huvisid. Tema eesmärgiks on õpetada tänapäeva lastele läbi neile sobilike tegelaskujude, situatsioonide uusi teadmisi, kinnistada ja arendada omandatud oskusi. Õpetaja Ülle Sirel kasutab projektides palju integratsiooni, et näidata, kui olulised on teadmised ja oskused elulistes situatsioonides. Teatrietendused, raamatud, filmid ei ole pelgalt vaatamine või lugemine, vaid igast neist sünnib klassis väike projekt: õpilased joonistavad, lavastavad, kujundavad, kirjutavad jutukesi, luuletusi, kirjandeid, arvutavad, leiavad teavet interneti avarustest, teevad ettekandeid jne. Nii ühendatakse mitmed ained omavahel ühtseks tervikuks ja koosluseks. Iga tegevuse ja ettevõtmisega on seotud suurem või väiksem teema edasiarendus.
Võib esile tõsta vaid mõned tegemised ja toimetamised, mida õpetaja Ülle Sirel koos klassiga teeb:
- Teatrietenduste külastamine - Kellerteater „Canterville´i Kummitus“, Von Glehnis „Maailm kohvris“ etendus (kummitused, reisimine, keeled, sõprus).
- Kunstivõistlused - „Sügis Mustamäel“, „Jõulujoonistuste konkurss“. Eesmärgiks märgata ja tunnustada meie kodukohta.
- Nautica joonistusvõistlus dinosaurustest (elu Maal enne ja nüüd)
- Maali ja – tarbekunstikonkurss „Meie linna tänavad“ (Tallinn kui Eesti pealinn, avastati vahvaid tänavate nimesid ja kirjutati neist legende).
- KUMU - Vana-Egiptuse ajalugu „Püramiidid, hieroglüüfid, muumiad“ (seostati matemaatikaga ja teatud mõistete kujunemisega, kiri ja selle areng, inimeste elu ja uskumused, arhitektuur)
- Pudruprogramm – keedeti putru ja tehti karpidest vahvaid tarbeasju (kust tuleb toit lauale, uskumused ja kombed; taaskasutus on moes)
- Sügispidu „Kolletumispäev“ – eesmärgiks tutvuda rahvakalendriga, mida võiks tänapäeva tuua ja taaselustada.
- Õpetaja eestvedamisel osaletakse kõikidel koolisisestel üritustel
- Jutuvõistlus „Nahkhiire unejutt“ (looduse teema „Loomad“, kummalised ja erilised loomad, viirus ja nahkhiir jne).
- Lapsele raamat „Egon“ kirjastuse raamatulaadalt – projekt „Iga laps saab uue raamatu“ ja siit tuleneb klassivälise kirjanduse nimekiri ning osalemine raamatukogu programmis „Loeme ennast botaanikaaeda“.
- Tervishoiumuuseumis „Minu bakterid“ (loodus, meie toiduained, elu koos nende organismidega, põnevad uurimused).
- Virtuaalsed mälumängud – looduse mälumäng Euroopa nädala raames „Müüdid jäätmete kohta“, „Jõulu – Bingo“, viktoriinid.ee - õpetaja proovib leida projektide juurde alati mõne vahva mängu.
- Kooli 55. sünnipäeva (detsembris) raames tehti koos õpilastega intervjuusid kooli töötajatega ja seoti see projektiga „Olen ajakirjanik“ – klass tegi oma lehe, persooniloo, reklaami, uudised jne)
- Ühiselt käiakse Mustamäe uisuplatsil uisutamas – ei unustata ka sportimist.
- Jaanuaris on klassi deviis: „Alustame aastat ettevõtlikult!“ - tehakse algust oma äri loomisega (kuidas teha reklaami, pidada läbirääkimisi, värvata töötajaid, kujundada toodet, koostada eelarvet jne).
- Suur piparkookide küpsetamine (uuriti piparkookide ajalugu, küpsetati, tehti näitus, arvutati kokku materjali kogused jne).
- Tehti ise filmi (erinevad teemad, mille raames lapsed valisid tummfilmi, helindatud filmi ja teema).
- Kuulati lugusid Lastekraan.err.ee lehelt: „Mida peab teadma viirustest“, „Planeedid“, „Väike nõid Lilli päästab jõulud“, mängiti mänge „Jõulude sassis tähed“, „Ühenda taevatähed“.
- Loeti digiraamatut „Lepatriinude jõulud“.
- Loeti Ott Arderi luuletusi ja tehti loetust pilt või animafilm.
- Korraldati intervjuu vanavanemate ja vanematega jõulutraditsioonidest.
Õpilased ja lapsevanemad on öelnud oma klassijuhataja kohta:
- Alati sõbralik, väga abivalmis nii laste kui vanemate suhtes. Digiõpe sujub temaga super hästi. SUPER ÕPETAJA ja lapsevanema suurima unistuse täitumine lapsele 1. õpetaja osas.
- Oli tubli kõik need aastad kui oli lapse klassijuhataja ja tänase päevani toetab lapsi ning lapsevanemaid, annab nõu ja jagab vajaliku kooli infot.
- Õpetaja suure algustähega. Tõeliselt kannatlik, laia silmaringiga, toetav, julgustav, professionaalne õpetaja. Leiab alati uusi huvitavaid konkursse, millest lapsed saavad osa võtta. Igati väärt jaanuarikuu klassijuhataja!

2008. aastal
Mis paneb teie silmad särama?
Kui saan tööd teha loovalt, tegemistest võtavad osa innustunud ja õhinapõhised lapsed, näen edusamme õpilaste arengutes, leian mõttekaaslasi, saan toetuda mõistvatele ja tegusatele lapsevanematele, kes tulevad uuendustega kaasa. Aga ka vahvad kolleegid, hea huumor päeva jooksul ja südamest tulevad siirad soovid.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Korraldan ja viin läbi erinevatele asutustele ja inimeste gruppidele üritusi, juubeleid, jm üritusi, restaureerin vana ja väärikat puitmööblit, disainin interjööre, maamaju, tegelen erinevate käsitööliikidega (koon, heegeldan, tikin, õmblen), reisin, koostan laulutekste ja luuletusi ning väikest viisi tegelen aiandusega, vahel maalin. Ka uute oskuste õppimine erinevatel kursustel on meeldiv.
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
Üksmeelne, rahulik ja töökas
Detsember 2020
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud detsembrikuu klassijuhataja on 7.B klassi juhataja Raili Vahermägi.
Detsembrikuu klassijuhataja valiti eKooli kaudu korraldatud arvamusküsitluse abil, kus said nii õpilased kui lapsevanemad anda oma hääle parima klassijuhataja poolt. Raili Vahermägi tuli meie kooli tööle 2009. aasta sügisel ja töötab TMG-s psühholoogina, kuid on ka põhikooli- ja gümnaasiumisastmes inimeseõpetuse õpetaja. Lisaks 7. klassi juhatamisele, teeb ta koostööd kõikide teiste klassijuhatajatega, aitab ja nõustab nii õpilaste kui ka lapsevanematega suhtlemisel – on justkui klassijuhatajate klassijuhataja.
Kõige paremini iseloomustab tema sobivust detsembrikuu klassijuhatajaks õpilaste ja lastevanemate arvamused:
- Raili Vahermägi on väga empaatiline ja professionaalne kõiges, mida ta teeb, ning oskab suurepäraselt teha vahet erinevate rollide vahel (lapsevanem, õpetaja-klassijuhataja, kooli psühholoog) ning vastavalt olukorrale erinevate rollide eeliseid kasutada või nende vahele piire tõmmata. Ta on olnud minu lapse klassile abiks keeruliste suhete ja olukordade lahendamisel esimesest klassist alates ning kui ta ise klassijuhatajaks sai, siis olime terve perega rõõmsad, sest enam paremini ei oleks saanud minnagi!
- Õpetaja Raili on alati olemas kõigi õpilaste jaoks, aga ka lapsevanematele. Oma klassi õpilased on ta suutnud hoida ühtse meeskonnana, andes neile võimaluse ühisteks ettevõtmisteks. Ta hoiab silma peal ka õpilaste õpitulemustel ja suunab, julgustab neid iseseisvalt aineõpetajatega suhtlema.
- Ta on väga sõbralik ja abivalmis nii oma klassiga kui teistega väljaspoolt klassi. Ta särab ja kiirgab soojust. Ta annab kiirelt informatsiooni. Probleemidega tegeleb, mitte ei keera selga ega sule silmi. Ta on aktiivne ja ta armastab seda, mida teeb ning seda on näha :) Temas on kõik olemas, mis peab olema klassijuhatajas ja mina kui lapsevanem olen ääretult tänulik, et mul on temaga vedanud. Ta väärib rohkem kui detsembrikuu tiitlit:)
- Väga kohustundlik, abivalmis, südamlik. Hoolitseb laste eest, jagab lapsevanematele regulaarselt olulist infot. Õpetab lastele meeskonnatööd, suunab lapsi üksteist aitama kodutöödes. Kasvatab lastes ühtekuuluvustunnet, hoolitseb selle eest, et keegi õpilastest ei tunneks end tõrjutuna ega mahajäätuna. Parim klassijuhataja, kes meie lapsel on olnud.
- Jah, tema on selle tiitli MG detsembrikuu klassijuhataja 2020 vääriline kindlasti. Alati positiivselt meelestatud, rahulik, innustav ja väga hästi organiseeritult, plaanitult tegutseja. Lapsevanemana tunnen, et kooli poolt on kontakt ka lapsevanematega ja lapse eest hoolitsetakse koolis klassijuhataja poolt turvaliselt. Hoolitaseb ja arvestab laste soovide ja vajadustega.
- Minu klassijuhataja peaks kandma detsembrikuu klassijuhataja tiitlit, sest ta on väga abivalmis, heasüdamlik ja ta suudab kõik probleemid hästi ära lahendada.

2009. õppeaasta alguses.
Mis paneb teie silmad särama?
Kui ma tunnen end olulise, vajaliku, tulemusliku ja turvaliselt hoituna (seda nii kodus ja tööl). Kui palju tegelikult loeb inimesele positiivne tagasiside (isegi, kui me seda välja ei näita) Minu lähedased ja minu õpilased ning kolleegid.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Kui veel mõned aastad tagasi oleksin vastanud, et muusika ja kooritöö, mis on olnud pea 20 aastal minu elu lahutamatuks osaks, siis viimasel viiel aastal olen panustanud liikumisse, olen seda õppinud oma sportlikelt lastelt. Ka suvekodu rajamine/loomine/ehitamine/kujundamine on olnud minu suurim kirg viimasel viiel aastal ning see looduskeskne vaikuspaik on koht, kuhu "poen peitu" akude laadimiseks.
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
1. Koostöö - imeliselt toimiv ja üksteisega arvestav kambavaim, mida märkan just tunnivälistel üritustel. 2. Avatus ja julgus tundides küsida ja oma mõtteid väljendada. 3. Õpihimu ja motivatsioon pingutada (mitte ülepingutada) ning üksteist aidata ja toetada (see omadus/oskus paistis silma just kevadise keerulise distantsõppe ajal). Muidugi on minu klassis lisaks ägedatele õpilastele ka väga toetavad ja koostöömeelsed lapsevanemad.
November 2020
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud novembrikuu klassijuhatajaks esitas kool 5.C klassi juhataja Maarja Ripsi.
Novembrikuu klassijuhataja valimiseks korraldas kool õpilaste seas arvamusuuringu. Iga õpilane sai soovi korral esitada oma klassijuhataja tunnustuse vääriliseks. Kõige rohkem sai positiivseid märkamisi 5.C klassi juhataja Maarja Rips. Õpilased kirjutasid: „Õpetaja Maarja on maailma parim õpetaja!“, „Maarja Rips on kõige parem klassijuhataja!“, „Palun valige Maarja Rips, sest ta nii südamlik ja tore!“ jne. On suur rõõm, et klassijuhataja on oma õpilastele tähtis.
Õpetaja Maarja Rips tuli Tallinna Mustamäe Gümnaasiumisse praktikale 2009. aastal ja alustas põhikohaga tööd 2010. aastal. Ta on töötanud loodusainete (bioloogia) õpetajana. Alates eelmisest õppeaastast on ta ka klassijuhataja, nii et on üsna tee alguses. Vaatamata veel väikesele kogemusele klassijuhataja ametis, on ta saavutanud väga hea kontakti oma õpilaste ja lastevanematega. Ta on suutnud luua klassis sõbraliku õhkkonna ja ühtekuuluvustunde, õpilased tunnevad end hoitud ning turvalisena, nad teavad, et võivad loota oma klassijuhataja abile ja nõuannetele.
Kuigi eelmise õppeaasta kevadest on olnud keeruline korraldada klassiüritusi, on jõutud käia mitu korda loomaias, uisutamas, teatris. Detsembrikuus on plaanis ühine filmiõhtu koolis ja klassihommik jõulude tähistamiseks. Õpetaja Maarja Rips on seadnud endale eesmärgiks õpilastes arendada empaatiavõimet, oskust märgata ja aidata, talle on olulised hea läbisaamine igal tasandil: õpilane-õpilane, õpilane-õpetaja, õpetaja-lapsevanem. Hea klassi juhendamiseks peab iga päev tegema koostööd aineõpetajatega, et õigel ajal märgata ja järele aidata abivajajaid.
Hindame õpetaja Maarja Ripsi töökust, rõõmsameelsust ja kannatlikkust. Loodame väga, et klassijuhatamine pakub rõõmu ja piisavalt tegutsemistahet!
Mis aastal te tulite Mustamäe Gümnaasiumisse tööle?
Tulin tööle 2010. aastal, aga aasta varem tulin siia kooli praktikale.
Mis paneb teie silmad särama?
Minu silmad panevad särama rõõmsad ja heasüdamlikud õpilased, kindlasti ka meeldivas koguses suminat.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Vabal ajal mängin sulgpalli, loen palju raamatuid (ajalugu, müstika).
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
Minu klassi õpilasi võiks iseloomustada järgmiste sõnadega: elavaloomulised, rõõmsameelsed, nutikad.
Oktoober 2020
Klassijuhataja teema-aasta 2020/21 raames välja kuulutatud oktoobrikuu klassijuhatajaks esitas kool 12. keele-reaalklassi klassijuhataja Kaire Pihelgase.
Kool hindab õpetaja pikaajalist tööd oma klassiga – Kaire Pihelgas on G3KR klassi juhataja olnud juba pea kaheksa aastat. Ta alustas nende õpilastega 5. klassist ja on koos jõudnud 12. klassini. Ühiselt on nende aastate jooksul osaletud mitmes suuremates projektides. Koos võeti osa pilootprojektist „Hooliv klass“, mille tulemusel paranesid tunduvalt õpilaste omavahelised suhted. Projekti eesmärgiks oligi usalduse ja mõistmise kasvatamine ja klassi ühtseks meeskonnaks vormimine. See meie-tunne ja vastastikune mõistmine, mis tekkis põhikooli aastate jooksul ekskursioonide, õppekäikude, teatrikülastuste jne käigus, lõi olukorra, kus suurem osa 9. klassi lõpetajaid sellest klassist otsustasid jääda meie kooli gümnaasiumisse edasi õppima.
Klassijuhataja eeskuju õpilaste väärtushoiakute kujunemisel tuleb esile just 12. klassis, kus õpilastest on saanud noored täiskasvanud. Nad oskavad hinnata häid suhteid nii õpetajate kui ka kaasõpilastega, armastavad käia teatris, neil on väga head õpioskused. Paljud selle klassi õpilased on osalenud edukalt olümpiaadidel ja muudel võistlustel, nad on edasipüüdlikud ja oskavad teistega arvestada.
Mis aastal te tulite Mustamäe Gümnaasiumisse tööle?
Tulin 2004. aastal eesti keele ja kirjanduse õpetajaks ja sain kohe ka klassijuhatajaks.
Mis paneb teie silmad särama?
Kui õpilaste ja kolleegide silmad säravad, siis on raske ka ise kurvastada.
Millega meeldib teile tegeleda kooliväliselt?
Mulle meeldib teha käsitööd, eelkõige kududa, heegeldada. Loen meelsasti krimikirjandust.
Millise kolme sõnaga te iseloomustaksite oma klassi?
Sõbralik, ühtehoidev ja nutikas kooslus.